توصیه های بیماری کرونا ویروس (COVID-19) برای عموم

از آخرین اطلاعات در مورد شیوع COVID-19 ، موجود در وب سایت WHO و از طریق مرجع بهداشت عمومی ملی و محلی خود آگاه باشید. بیشتر افرادی که به این ویروس آلوده می شوند ، دچار بیماری خفیف می شوند و بهبود می یابند ، اما این بیماری برای برخی شدیدتر است. با انجام موارد زیر از سلامتی خود مراقبت کرده و از دیگران محافظت کنید:

مرتباً دستان خود را بشویید

مرتباً دستان خود را با دستمال حاوی الکل تمیز کنید یا آنها را با آب و صابون بشویید.

چرا؟ شستن دستان خود با آب و صابون یا استفاده از مالش دست الکل باعث از بین رفتن ویروس هایی می شود که ممکن است روی دست شما باشد.

حفظ فاصله اجتماعی

حداقل بین 1 متر (3 فوت) فاصله بین خود و هر کس که سرفه می کند یا عطسه می کند ، حفظ کنید.

چرا؟ هنگامی که کسی سرفه یا عطسه می کند ، قطرات مایع کوچکی را از بینی یا دهان خود پخش می کند که ممکن است حاوی ویروس باشد. اگر خیلی نزدیک هستید ، در صورت سرفه شدن فرد مبتلا به این قطرات ، قطرات ویروس COVID-19 را تنفس می کنید.

 

از لمس چشم ، بینی و دهان خودداری کنید

چرا؟ دست ها بسیاری از سطوح را لمس می کنند و می توانند ویروس را آلوده کنند. پس از آلوده شدن ، دستها می توانند ویروس را به چشم ، بینی یا دهان منتقل کنند. از آنجا ویروس می تواند وارد بدن شما شود و شما را بیمار کند.

بهداشت دستگاه تنفس را تمرین کنید

اطمینان حاصل کنید که شما و اطرافیان ، بهداشت دستگاه تنفسی خوبی را دنبال می کنید. این به معنای پوشاندن دهان و بینی شما با آرنج یا دستمال هنگام سرفه یا عطسه است. سپس بلافاصله دستمال مورد استفاده را دور بریزید.

چرا؟ قطره ها ویروس را گسترش می دهند. با رعایت بهداشت مناسب تنفسی ، از افراد اطراف خود در برابر ویروس هایی مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا و COVID-19 محافظت می کنید.

 

اگر تب ، سرفه و مشکل در تنفس دارید ، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اگر احساس ناخوشایندی کردید در خانه بمانید. اگر تب ، سرفه و مشکل در تنفس دارید ، از پزشک معالج کمک بگیرید. دستورالعمل های مقام بهداشت محلی خود را دنبال کنید.

چرا؟ مقامات ملی و محلی بیشترین اطلاعات را در مورد وضعیت منطقه شما خواهند داشت. تماس  ، به ارائه دهنده خدمات درمانی شما اجازه می دهد تا شما را به سرعت به مراکز درمانی صحیح هدایت کند. این امر همچنین از شما محافظت می کند و به جلوگیری از شیوع ویروس ها و سایر عفونت ها کمک می کند.

آگاه باشید و از توصیه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود پیروی کنید

از آخرین تحولات مربوط به COVID-19 آگاه باشید. توصیه هایی را که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ، سازمان بهداشت عمومی ملی و محلی ارائه داده است در مورد نحوه محافظت از خود و دیگران از COVID-19 پیروی کنید.

چرا؟ مقامات ملی و محلی بیشترین اطلاعات را در مورد پخش COVID-19 در منطقه شما دارند. آنها به بهترین وجه برای مشاوره در مورد آنچه مردم منطقه شما باید برای محافظت از خود انجام دهند توصیه می کنند.

مرجع:

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

0 0 رای ها
امتیاز محیط مناسب
0 0 رای ها
امتیاز کیفیت باشگاه
0 0 رای ها
امتیاز قیمت مناسب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها